WWE Superstar Drew McIntyre And His Fondest Rugby Memory

first_imgThe Scottish hero harks back to 1995 and one iconic moment FONDEST RUGBY MEMORY(Getty)Mark CoffeyNXT UK Superstar“One of my favourite memories of watching rugby was the 2008 Heineken Cup final. I was a Munster fan and they beat Toulouse. We had all played in the morning, then went home for a quick change and then headed straight to the pub to watch it!”You may not know that Glasgow’s Mark Coffey wrestles on the NXT UK brand, and he played for St Aloysius’ College as a schoolboy and then briefly at GHA as a teenager before dedicating himself to ring life. So the pathway from rugby to wrestling is not as impossible to navigate as one might first think.This first appeared as part of a feature in Rugby World magazine in January. Related: Rugby to Wrestling – A special feature LATEST RUGBY WORLD MAGAZINE SUBSCRIPTION DEALS Drew McIntyre is one of the biggest names in professional wrestling at the moment, but did you know that the WWE Superstar is a fan of rugby too?As part of our recent deep-dive into WWE’s desire to uncover rugby talent that could make it in the world of Sport Entertainment, we found out the Scottish star’s favourite rugby memory (as well as that of fellow countryman and NXT UK Superstar, Mark Coffey).Here are those treasured memories.FONDEST RUGBY MEMORY(Getty)Drew McIntyreWWE Superstar“A good memory was at my Aunt Gwen’s house watching South Africa win the World Cup in 1995. I remember being with my family and watching Joel Stransky get that final drop-goal in extra time and being super happy when they had won. That’s definitelya good memory, I must have been around ten years old.” Headlock: Drew McIntyre competes with Braun Strowman (Getty Images) Can’t get to the shops? You can download the digital edition of Rugby World straight to your tablet or subscribe to the print edition to get the magazine delivered to your door.Follow Rugby World on Facebook, Instagram and Twitter.last_img read more

208 West 96th Street Residences / Arctangent Architecture + De…

first_img Apartments Photographs:  Arctangent Architecture + DesignText description provided by the architects. Arctangent Architecture + Design (AA+D) in partnership with David Hu Architect PLLC (DHA) are pleased to announce the completion of a new contemporary residential mixed-use development in the Upper West Side of Manhattan. The project, 208 West 96th Street Residences, is the partnership’s first ground-up structure completed in the United States.Save this picture!© Arctangent Architecture + DesignThis development features nine full floor luxury apartment units in addition to a ground floor commercial space. The main architectural characteristic of this building is an undulating powder-coated laser-cut steel ‘veil’ that becomes both the balcony railings as well as a playful design element for the framing of city views from within the dwellings.Save this picture!floor plansThis layered ‘veil’ with its gradated perforations constantly plays with light, views, reflections, and the materialization / dematerialization of mass making it a provocative and dynamic addition to the complex urban fabric of New York City.Save this picture!© Arctangent Architecture + DesignOther features of 208 West 96th Street include a custom designed lobby emulating the spatial layering concepts found on the building exterior, as well as overall attention to interior details not typically found in speculative developments.Save this picture!Project gallerySee allShow lessNew Church of Vaaler Proposal / CEBRAArticles’The Rink’ Pedestrian Bridge Proposal / Kamvari ArchitectsArticlesProject locationAddress:Upper West Side, New York City, USALocation to be used only as a reference. It could indicate city/country but not exact address. Share “COPY” Projects 208 West 96th Street Residences / Arctangent Architecture + Design 2011 CopyApartments•New York, United States ShareFacebookTwitterPinterestWhatsappMailOrhttps://www.archdaily.com/218243/208-west-96th-street-residences-arctangent-architecture-design Clipboard “COPY” ShareFacebookTwitterPinterestWhatsappMailOrhttps://www.archdaily.com/218243/208-west-96th-street-residences-arctangent-architecture-design Clipboard Architects: Arctangent Architecture + Design Area Area of this architecture project ArchDaily Year:  Area:  2080 m² Year Completion year of this architecture project Photographs Save this picture!© Arctangent Architecture + Design+ 24 Share 208 West 96th Street Residences / Arctangent Architecture + DesignSave this projectSave208 West 96th Street Residences / Arctangent Architecture + Design United States CopyAbout this officeArctangent Architecture + DesignOfficeFollow#TagsProjectsBuilt ProjectsSelected ProjectsResidential ArchitectureHousingApartmentsHousingNew YorkUnited StatesPublished on March 21, 2012Cite: “208 West 96th Street Residences / Arctangent Architecture + Design” 21 Mar 2012. ArchDaily. Accessed 11 Jun 2021. ISSN 0719-8884Read commentsBrowse the CatalogAluminium CompositesTechnowoodWood Siding in KSR Villa BodrumGlassMitrexSolar GreenhouseMetal PanelsAurubisMill Finished Copper: Nordic StandardBedsFlorenseBed – UpholsteredSignage / Display SystemsGoppionDisplay Case – Qd-ClassMetal PanelsTrimoMetal Panel Finishes – ArtMeSkylightsLAMILUXRooflight F100 CircularWire MeshGKD Metal FabricsMetal Fabric in TransportationSystems / Prefabricated PanelsInvestwoodCement-Bonded Particle Board – Viroc NatureMetal PanelsRHEINZINKSeam Systems – Flatlock TilesSofasMenuDining Bench – EaveTablesArtisanCoffee Table – BloopMore products »Read commentsSave世界上最受欢迎的建筑网站现已推出你的母语版本!想浏览ArchDaily中国吗?是否翻译成中文现有为你所在地区特制的网站?想浏览ArchDaily中国吗?Take me there »✖You’ve started following your first account!Did you know?You’ll now receive updates based on what you follow! Personalize your stream and start following your favorite authors, offices and users.Go to my streamlast_img read more

Fundraisers – what they earn…

About Howard Lake Howard Lake is a digital fundraising entrepreneur. Publisher of UK Fundraising, the world’s first web resource for professional fundraisers, since 1994. Trainer and consultant in digital fundraising. Founder of Fundraising Camp and co-founder of GoodJobs.org.uk. Researching massive growth in giving. Howard Lake | 27 April 1999 | News AddThis Sharing ButtonsShare to TwitterTwitterShare to FacebookFacebookShare to LinkedInLinkedInShare to EmailEmailShare to WhatsAppWhatsAppShare to MessengerMessengerShare to MoreAddThis Fundraisers – what they earn… Free London newspaper Metro runs a regular column on careers. Today they are featuring fundraisers. On entry requirements Metro says that “there are no specific academic requirements though a relevant degree or equivalent, for example in business, finance or law, may be advantageous.” Free London newspaper Metro runs a regular column on careers. Today they are featuring fundraisers. On entry requirements Metro says that “there are no specific academic requirements though a relevant degree or equivalent, for example in business, finance or law, may be advantageous.” In terms of salaries, “fundraising staff start at about £12,000… Experienced fundraisers can earn up to £40,000.” A quick glance at current job adverts suggests this upper limit is somewhat conservative, particularly given some of the salaries of senior university development managers.  13 total views,  1 views today AddThis Sharing ButtonsShare to TwitterTwitterShare to FacebookFacebookShare to LinkedInLinkedInShare to EmailEmailShare to WhatsAppWhatsAppShare to MessengerMessengerShare to MoreAddThis Advertisement read more

Stop the state murder of Jeff Wood

first_imgGloria Rubac of the Texas Abolition Movement and Lily Hughes, Director of the Campaign to End the Death Penalty, with the parents of death row prisoner Jeff Wood in front of the Governor’s mansion.Austin, TexasFact: Jeff Wood is scheduled to be executed by the state of Texas on Aug. 24.Fact: Jeff Wood has never killed anyone and didn’t know a murder was going to take place.Fact: Jeff Wood was in his car when his friend went into a convenience store and murdered the clerk.Fact: Texas already executed the killer, Daniel Reneau, in 2002. Reneau admitted he was the killer.Francisco Mendoza and Martina Grifaldo from Houston traveled to the Governor’s mansion with the Texas Abolition Movement to call for a stay of execution for Jeff Wood.Jeff Wood’s supporters gathered July 23 at the Texas Governor’s Mansion in Austin to demand Wood’s Aug. 24 execution be stopped. Speaker after speaker demanded that Gov. Greg Abbott grant a stay of execution immediately. A large presence of state police surrounded the mansion and the rally, but the governor did not make an appearance.Wood was charged with capital murder under Texas’ “law of parties.” That part of the state penal code holds that a person can be charged with a crime he or she didn’t commit if he or she helped or “should have anticipated it as a result” of another crime, like a robbery. Based on law, Wood was sentenced to death.Wood’s sister, Terri Been, spoke passionately about her brother’s innocence, how he had no idea a murder was going to happen, and how he has suffered psychologically on death row for 18 years. She pleaded with the crowd to write letters to the Board of Pardons and offered samples of how to do that. Her son, Nick Been, who along with his three brothers and other youth founded Kids Against the Death Penalty 10 years ago, spoke eloquently about his Uncle Jeff and why he should never be murdered by the state of Texas.Wood’s elderly parents were there with other family and church members, together with activists from New York, San Diego, elsewhere in Texas and Poland. Those at the rally persisted through 103 degree heat to write messages to Wood on a roll of paper at the Abolition Movement table. It will be sent to him with hopes the prison authorities will allow their support in.Gloria Rubac, a leader in the Texas Death Penalty Abolition Movement, brought three carloads of people to the rally. She explained that at this point in time the death penalty is on its way out: “Juries are not sentencing but a few people to death, executions are slowing to a crawl, execution drugs are no longer available, and more innocent people are being freed from death row.”Rubac added, “Only in Texas is the state going full steam ahead. Jeff Wood must not be executed on Aug. 24 or ever. We stopped Jeff’s execution in 2008, and we’re going to stop it again! The whole system is broken, and we must shut it down!”The powerful rally was chaired by Lily Hughes, of the Campaign to End the Death Penalty. Other speakers included Scott Cobb, founder of the Texas Moratorium Network.To help stop this execution, go to SaveJeffWood.com.FacebookTwitterWhatsAppEmailPrintMoreShare thisFacebookTwitterWhatsAppEmailPrintMoreShare thislast_img read more

Elections in Greece: What happened and what’s next

first_imgNew Democracy, which the big business press calls a center-right party, won the July 7 election in Greece with 39.8 percent of the vote. It has 158 seats in parliament — a comfortable majority that let it form a majority government. The leader of ND, Kyriakos Mitsotakis, took over as prime minister on July 8.Syriza, a social democratic party that describes itself as the Coalition of the Radical Left, came in second with 31.5 percent. It had been running the government since January 2015 when it was elected on an anti-austerity platform.There are reasons for Syriza’s decline. Its prime minister, Alexis Tsipras, held a referendum July 5, 2015, in which 61 percent of the voters rejected the draconian conditions that the Troika — the International Monetary Fund, the European Central Bank and the European Commission — had imposed on Greece for it to qualify for a third bailout loan. Just 10 days later, the Tsipras government reached an agreement with the Troika for a three-year bailout, with even harsher austerity conditions than the ones rejected by the voters.For the election this July 7, Syriza had to run on its record. The center-right ND, however, could rely on promises to make life better, even though Greeks know that ND was involved in the first two bailouts; and that Kyriakos Mitsotakis is the son of a reactionary, anti-working-class prime minister and the brother of a former right-wing mayor of Athens. Mitsokakis wants to “improve” the job market by making the work week seven days long, privatizing hospitals and health care, and cutting social security.While disgruntlement with Syriza might have been the reason for a sharp increase in abstentions, which reached 42 percent, Syriza appears to have benefited from workers and progressives choosing it as the “lesser of two evils.” However, it has lost a great deal of credibility by at first running as an opponent of austerity and then, when it was in power, adopting very harsh policies.The ND was also able to win because it picked up votes from some right-wing parties, like ANEL and POTAMI, which had lost so much support they didn’t even run in the election. The ND votes were concentrated in the petty bourgeois and bourgeois areas around Athens. But there does not appear to have been a major shift to the right among Greek workers. The victory of Syriza in the 2015 election had been hailed both in Europe and North America as a victory of the left, as a big step forward for social democracy. Besides numerous articles in newspapers and magazines and numerous symposia, there was even a book, “The Syriza Wave” by Irish leftist Helena Sheehan, that described “the surging and crashing” of the Greek left.Serious economic challengesThe ND government is going to face serious economic challenges. Between 400,000 and 600,000 of Greece’s educated and skilled workers, unable to find decent jobs, have left in the past 10 years. The economy has shrunk by a quarter during that time. Unemployment is at 18 percent and poverty — already at 35 percent — is increasing. Greece’s bailout creditors have rejected a call to ease strict budget targets.ND’s economic “solution” is obviously going to increase misery for Greek workers. That means it will have to confront the Greek Communist Party (KKE) — which for over 100 years has consistently opposed Greek capitalism — as well as the powerful and militant Greek trade unions.The KKE came in fourth in the elections, with 300,000 votes (5.3 percent) and 15 seats in parliament. That is very close to what it has received in the past few elections. The KKE is closely tied to PAME, the All Workers Militant Front, a union with 800,000 members, and has participated in many of the general strikes and other labor actions over the past five years.A KKE July 8 statement on the election contains this pledge: “The votes of the KKE will be utilized from tomorrow morning in every workplace, neighborhood, in the schools, in the universities to organize struggles in order to block new measures, in order to bring relief to all who suffer.”FacebookTwitterWhatsAppEmailPrintMoreShare thisFacebookTwitterWhatsAppEmailPrintMoreShare thislast_img read more

RSF calls for boycott of China’s World Internet Conference

first_img ChinaAsia – Pacific Online freedoms December 11, 2015 – Updated on May 1, 2016 RSF calls for boycott of China’s World Internet Conference ChinaAsia – Pacific Online freedoms Receive email alerts Help by sharing this information China’s Cyber ​​Censorship Figures March 12, 2021 Find out more RSF_en China: Political commentator sentenced to eight months in prison News to go furthercenter_img News Follow the news on China Organisation News News June 2, 2021 Find out more Democracies need “reciprocity mechanism” to combat propaganda by authoritarian regimes Reporters Without Borders (RSF) calls on the international community to boycott the second World Internet Conference (WIC) being organized by China, the world’s leading “Enemy of the Internet.” Communist Party cyber-propagandist Lu Wei has just defended Internet censorship, saying it is needed to achieve a balance between freedom and order.“Freedom is our goal and order is our means,” Lu said at a news conference to present the second WIC, which is to be held in Wuzhen, in Zhejiang province, from 16 to 18 December. “Controlling the Internet is necessary in order to correct rumours,” he said. “(It) protects the rights and interests of Internet users.” In other words, Internet censorship is in the interest of China’s Internet users !Lu, who heads the Cyberspace Administration of China (CAC), went so far as to claim that China’s close control of online information and social networks is no different than any other country’s. “There is no country in the world where Internet content is not managed,” he said, trying to play down the importance of the Great Firewall of China, one the world’s most elaborate systems of Internet censorship and surveillance.“Lu Wei’s fairy tales must be corrected,” said Benjamin Ismaïl, the head of RSF’s Asia-Pacific desk. “China does more than ‘manage the Internet.’ It closely monitors all information accessible to Internet users and systematically blocks any criticism or revelations that are embarrassing for the Communist Party.” “Coming ahead of the World Internet Conference, the sole aim of this manipulation attempt is to preempt any discussion of media freedom and freedom of information.”Leaders of some of the biggest Chinese and foreign Internet companies and around 50 foreign officials are due to attend the WIC. Representatives of Russia, Pakistan, Kazakhstan and Tajikistan will rub shoulders with the likes of Wikipedia founder Jimmy Wales and Thomson Reuters CEO James Clifton Smith.Also due to attend is LinkedIn co-founder Reid Hoffman, who agreed to create a Chinese version of this business-oriented networking service in February 2014. Called LingYing, this policed version of LinkedIn is subject to constant surveillance and its private data is fully accessible to the Chinese authorities, as the NGO GreatFire.org revealed in July.“The thousand foreign guests who have agreed to attend the conference should be ashamed of themselves,” GreatFire co-founder Charlie Smith told RSF. “Lu Wei has at least been consistent with his messaging and his conditions for doing business in China. If foreign guests think that by attending the conference they can help to free China’s Internet then they are deluded.” “I would even go so far as to say that they are complicit actors in the Chinese censorship regime and are lending legitimacy to Lu Wei, CAC and their heavy-handed approach to Internet governance. They are, in effect, helping to put all Chinese who stand for their constitutional right to free speech behind bars.”RSF’s Ismaïl added: “Given that the Reuters and Wikipedia websites are censored in China, we have grounds for being concerned about the compromises on censorship that may have been accepted by the leaders of these two major companies in the media and information sector.”“These conferences have had no credibility ever since the first one, whose real aim was to ensure that Internet companies wanting to operate in China fall into line. Lu Wei’s latest statements leave no doubt about the government’s determination to tolerate no freely reported information in China. We therefore urge all participants to boycott these conferences until President Xi Jinping’s government makes significant progress in freeing information.”The first WIC, held from 19 to 21 November 2014, made the headlines when the Techcrunch website reported that a nine-point proposed joint statement had been slipped under the hotel room door of every participant. The points included calls to “respect Internet sovereignty of all countries” and “refrain from abusing resources and technological strengths to violate other countries’ Internet sovereignty.”China is ranked 176th out of 180 countries in the 2015 Reporters Without Borders press freedom index. April 27, 2021 Find out morelast_img read more

Security forces must respect public’s right to be informed

first_img June 4, 2021 Find out more News Help by sharing this information RSF denounces Total’s retaliation against Le Monde for Myanmar story to go further “We’ll hold Ilham Aliyev personally responsible if anything happens to this blogger in France” RSF says FranceEurope – Central Asia RSF_en October 25, 2010 – Updated on January 20, 2016 Security forces must respect public’s right to be informed Follow the news on France Receive email alerts The right to be informed must prevailThe Court of Cassation’s case law is perfectly clear on this. The court has ruled that: “The freedom of communication of news and information allows the publication of images of people involved in an event, subject to the sole condition that the individual’s dignity as a human being is respected.On the grounds of the right to freedom of expression (article 10 of the European Convention on Human Rights), the European Court of Human Rights has repeatedly issued decisions that put the right to freedom of expression above any other considerations when the public’s right to be informed about matters of public interest is at stake.The right to privacy or the right to control the use of one’s image cannot therefore be used to limit the right of journalists to film or photograph demonstrators or members of the security forces when they want to illustrate current news events.It is only in particular cases determined by the law that the identity of members of the national police or armed forces, civilian members of the defence ministry or customs officials is protected because they belong to special services or because their duties require that they remain anonymous for security reasons. Violating this protection is punishable be a fine of up to 15,000 euros under article 39-6 of the law of 29 July 1881.A decree issued on 27 June 2008 added detail to the law. The media must also protect the anonymity of members of the Criminal Investigation and Intervention Squad, Central Directorate of Internal Intelligence, Central Office for Combating Irregular Immigration and Employment of Undocumented Foreigners, Financial Research and Investigation Department, RAID (a police anti-terrorist unit) and the Presidential Security Unit.A person who is present purely by chance at a demonstration is also exempted from coverage. And the media cannot reuse photos or images out of context when the event has ceased to be in the news.Refusing to permit seizure of equipment, deletion of imagesThere is no reason why journalists should comply with demands from the security forces to surrender equipment or delete images. Equipment can only be seized in very limited circumstances that are strictly determined by the law.As well as violating journalists’ rights and directly obstructing their work, seizures of equipment can result lead to violations of the confidentiality of journalists’ sources, inasmuch as people are often interviewed on condition of anonymity while demonstrations are going on. The secrecy of journalists’ sources is protected by the law of 4 January 2010, published in the 5 January issue of the official gazette. June 2, 2021 Find out more News News Use the Digital Services Act to make democracy prevail over platform interests, RSF tells EU Organisation FranceEurope – Central Asia News Reporters Without Borders has received several calls from journalists complaining of the difficulties they have had in covering the ongoing street protests against the government’s pension reform plans.A Canal+ reporter was hit repeatedly by members of the CRS riot police in Paris on 17 October. On the grounds of an alleged “invasion of the privacy” of police officers, a Reuters journalist was banned from filming, and his equipment was seized, while covering a “slow-down” near Lyon the same day. Reporters Without Borders has asked the Paris police department to explain the use of violence against the Canal+ reporter but has not yet received a reply.Reporters Without Borders calls on the security forces to respect the public’s right to be informed by the news media. Preventing journalists from doing their work constitutes misconduct. Where appropriate, an internal directive should be sent to the security services concerned.We urge journalists to report to us any cases of obstruction of their coverage by sending an email to [email protected], Reporters Without Borders would like to highlight certain basic principles regarding the rights of journalists. Above all, filming or photographing members of the national police, municipal police, gendarmerie or CRS is not forbidden as long as they are participating in a news event, because it contributes to the public’s right to be informed about matters of public interest. May 10, 2021 Find out morelast_img read more

Press freedom a year after the fall of the Taliban

first_imgProvincial media: the voice of the governors and commanders”The provincial radio and television stations have been completely taken over by the governors,” said Allan Geere of the press training organisation IWPR. “The content is very poor, just propaganda or local information. It’s really Radio Governor.” The journalists are under the thumb of the local authorities and cannot imagine working in an independent fashion. Information and Culture Minister Makhdoom Raheen raised this issue at a meeting in Kabul in September with all the provincial governors. He told Reporters Without Borders: “I received very regular complaints from local journalists who had been threatened or forced to obey local authorities. I firmly asked the governors to have this intimidation stopped. Since then, I have received no more complaints.” In Faisabad, capital of the northeastern province of Badakshan, the local television and radio stations and the local newspaper are all housed in the same government building. “The governor has direct control over the content of reports and the journalists are not allowed to put out reports from abroad,” said a foreign journalist who recently visited Badakshan. In a report published in November, Human Rights Watch said the local television station in the western city of Herat censored all reports and video footage, especially footage of unveiled women, contrary to Governor Ismael Khan’s (photo) instructions. An entertainment programme was taken off after its third edition because, according to one of its presenters, “young girls recited poems that were sometimes satirical.”The independent print media are hardly any better off. Takhassos, a weekly published in the large western city of Herat by the Choura association of professionals, has been the target of repeated intimidation by the authorities since its creation. For example in May, at the time of the elections of the Loya Jirga traditional assembly, editor Rafiq Shaheer was detained and mistreated by members of the governor’s Amniat (security services). Governor Khan denied that there have been any attacks or intimidation of the journalists who produce Takhassos, which published an article on the use of the taxes levied by the governor. Since then, the weekly has significantly modified its editorial line and criticism is now virtually absent.Local journalist Hasan Zada said: “After the fall of the Taliban, the inhabitants of Herat expected the appearance of private independent publications that would express the people’s hopes and problems. But that has not happened yet.” The control exercised by Governor Khan’s security services is the reason for this delay. The only publication that is really tolerated is the weekly Ittefaq-e-Islam which carries “Khan’s propaganda.”Since setting up in the Panshir valley north of Kabul, those in charge of Radio Solh (Radio Peace) have been the target of threats and intimidation from local commanders, especially Rasoul Sayef. One of the station’s directors, Zakia Zaki, a woman, was threatened with death at the time of the station’s installation in the city of Jebel-e-Sharat. Since then, the station’s women reporters have been unable to work freely in the city. The local chiefs of Jamiat-e-Islami (a member of the Northern Alliance) have forbidden them to interview other women in the street.Journalists in the eastern city of Jalalabad told Reporters Without Borders they got threats from mujahideen commanders. “Here we don’t have the press freedom President Karzai talks about in Kabul,” said Muhammad Zubair, head of programming at the Jalalabad TV and radio station. At Mazar-i-Sharif, where there local warlords confront one another, at least 22 privately-owned publications have already been launched. But at Kandahar, privately-owned publications are rare. to go further ConclusionsOne year after the defeat of the Taliban and the installation of President Karzai’s government, most of the people questioned by Reporters Without Borders in Afghanistan gave a “positive” assessment of the situation of press freedom. There is no shortage of initiatives designed to consolidate independence and pluralism in the news media. Independent radio stations are expected to spread quickly throughout the country. Women’s publications, such as Seerat, Malalai and Roz, are developing. The media centre established by AINA is a model that should be repeated in the provinces. The creation of a national distribution network by the Afghan humanitarian organisation DHAC is another encouraging sign. Khilid, a weekly published by DHAC, and eight other publications are already available in 28 of the country’s 31 provinces. One of Khilid’s editors said it is being published “not to upset but to inform as many as possible.” With a print run of more than 17,000 of which close to 90 per cent are sold, Khilid is one of the finest successes of the Afghan press. Reporters Without Borders asks the Afghan government to accelerate the reform of the press law, so as to make it compatible with the international instruments that protect freedom of expression, especially the International Covenant on Civil and Political Rights. The organisation also calls for a political will to promote press pluralism throughout the country. Press freedom must be respected in all parts of Afghanistan.The organisation asks the interior and defence ministries to provide detailed information about the state of the investigation into the murder of the four journalists in November 2001, and it deplores certain quasi-announcements by authorities that were followed by no concrete progress.Finally, Reporters Without Borders calls on the international community, in particular the United Nations and its mission in Afghanistan, to reinforce its assistance to the private news media, especially in the provinces. The organisation believes that assistance for the state-owned news media should be conditioned on the defence of greater pluralism in information. Receive email alerts Afghanistan : “No just and lasting peace in Afghanistan without guarantees for press freedom” One year after the liberation of Kabul, Reporters Without Borders looks at Afghanistan. Despite “unprecedented” freedom for journalists in the capital, things are still difficult for those working in the provinces, where local governors clamp down on the media and reporters are physically attacked if they investigate sensitive matters. AfghanistanAsia – Pacific Enquiry into the November 2001 murder of four journalists – manipulation and incompetenceOn 9 February, an interior ministry official announced the arrest of two suspects in the murder of reporters Maria Grazia Cutuli, Julio Fuentes, Harry Burton and Azizullah Haidari on the road between Jalalabad and Kabul on 19 November 2001. In March, Defence Minister Fahim told his counterpart from Italy (Cutuli’s country of origin) that suspects had been identified. Despite these two statements, and despite repeated requests from Reuters (which employed two of the victims) the authorities have never revealed the identity of the suspects or the evidence against them. The Reuters correspondent in Kabul said, “they told us in March that it was necessary to wait for the results of the investigation.” However, in August, secret service officials told Reuters that they had identified someone who could facilitate the arrests of the suspects, but “the agency would have to pay.”Reporters Without Borders obtained information that tends to confirm that the secret services arrested a mujahideen commander from Sarobi province, Mohammed Tahir, in July. During interrogation, he reportedly claimed to have “bought personal effects of the four journalists in order to be able to identify the perpetrators of the murders.” Tahir maintains his innocence, although he was reportedly denounced to the secret services. Since July, Reporters Without Borders has obtained no confirmation that Tahir is still being held nor any confirmation as to the arrest of other suspects. AfghanistanAsia – Pacific State-owned media serving the government “You just have to read the style of dispatches put out by the Bakhtar news agency, which are repeated word for word by the television and radio, to realise that these media continue to be propaganda tools for the government,” said a journalist with an international radio station’s Pashto service. Television, radio and news agency certainly continue to be very dependent on the government, but the authorities have agreed to begin liberalising the electronic media. “We are not afraid of competition and it will help us to be more independent,” state-owned television director Azizullah Aryafar told Reporters Without Borders.Despite certain initial reticence, radio and television are open to programmes produced by NGOs or foreign stations. Thus, the news and entertainment programme Good Morning Afghanistan has been broadcast daily by the national radio station. “In eight months, we have never been censored,” said Bent Norby of the Baltic Media Centre, which is responsible for this project. At the same time, he acknowledges being at the mercy of a government decision. “Our programme could be eliminated from one day to the next if it displeases the information ministry.” Deputy information minister Moubarez, for his part, said he no intention of intervening in the content of programmes. “We are in the process of establishing a commission that will enable Afghan television and radio to become public media and not government media,” he told Reporters Without Borders.The deputy information minister nonetheless maintains direct control over many decisions concerning the state-owned media. Journalists who work for these media said he intervenes in the choice of reports carried by the Bakhtar news agency. In May, Khaleel Menawee, the agency’s deputy director, acknowledged that if “they refused to publish certain reports, they would risk losing their posts.” Furthermore, in addition to his ministerial responsibilities, the minister heads the state radio and television reform commission and the commission for the granting of licenses. Nonetheless, UNESCO, the United Nations and certain development organisations have decided to provide a considerable amount of assistance to the public media. “It is necessary to build real public service media,” UN spokesperson de Almeida e Silva said. Because of the mediocre quality of the public radio programming, many Afghans listen to the dozen international stations that broadcast in Dari or Pashto. The BBC continues to be the radio station with the most listeners in Afghanistan. The BBC, Voice of America and Radio Free Afghanistan are all available on FM in Kabul. The national television competes with satellite and cable TV, which are developing. May 3, 2021 Find out more News Taboo subjects”The list of taboo and sensitive subjects is long. Journalists are moving forward step by step,” said Eric Davin, director of the AINA media centre in Kabul. Islam, ethnic tension, the crimes of the warlords, national unity and the figure of Shah Massoud are all subjects that journalists approach with the utmost caution. In mid-September, the Kabul public prosecutor closed the weekly Nawa-i-Abadi for having allegedly “insulted Islam.” The newspaper had translated and published Italian Prime Minister Silvio Berlusconi’s recent comments on Islam’s supposed inferiority. Babrak Miankhel, a stringer in Jalalabad for the Pashto service of the BBC, said he felt in danger every time he did a story about the activities of the mujahideen chiefs. “I have to always remember that the people I’m talking about mustn’t feel they’re being attacked. If they do, it’s big trouble for me,” he told Reporters Without Borders.The authorities have also penalized journalists who have broached embarrassing topics. In April, President Karzai’s staff asked the information minister to sanction state-owned television journalist Kabir Omarzai after he asked the president about the border problem between Afghanistan and Pakistan. Omarzai was removed from his post at the television station only to be reinstated after protests by Afghan journalists and international organisations. At that time Information Minister Raheen had told Omarzai that press freedom did not apply to him and that journalists “should not ask this kind of question.” Information ministry officials also went to the offices of Kabul Weekly to ask why it had published an article about this incident and, subsequently, the text of the letter which Reporters Without Borders sent to the information minister on the same subject. Kabul Weekly received a second warning in April after publishing an article on General Rashid Dostom’s federalist views. Dashty (photo), the newspaper’s editor said: “We have received no summons or threat since May. Our only problems now are technical and financial ones.”In early October 2002, an Afghan cameraman known as Najib was kidnapped, beaten and left for dead in Mazar-i-Sharif, after he had helped a British reporter, Jamie Doran, make a documentary called “Massacre in Mazar” about the death of thousands of Taliban soldiers at the hands of Gen. Dostom and US forces. The cameraman was hidden by friends and then he and his family sent to live in England.Doran said Dostom’s men had gone about systematically eliminating anyone who had witnessed the massacres. “I’ve just learned that two such people were killed by them and that others are in danger. This is what happens when you investigate the doings of warlords and their American patrons,” he told Reporters Without Borders.A group of foreign journalists including Barry Neild, an English-speaking Agence France-Presse correspondent, went to Mazar-i-Sharif in early October to investigate Taliban mass graves discovered in the region by a Newsweek reporter. A foreign ministry official in Mazar-i-Sharif told them that the person in charge of issuing authorisations for journalists had left for several days, so he could not give them one. He warned them that if they went to the region where the mass graves were located, they would be doing so at their own risk and attacks could not be ruled out. The reporters viewed this as a threat, and returned to Kabul.The US military, deployed in most of the country, have on several occasions kept journalists at a distance from certain operational zones or from their “mistakes.” At least six reporters have been struck by US soldiers or their Afghan auxiliaries since November 2001, especially in the Tora Bora zone. A Pakistani journalist was detained for four days by US soldiers when he was investigating the presence of troops along the border with Pakistan for the daily The Nation. In May, US and Afghan soldiers seized a radio transmitter in the eastern province of Khost that was broadcasting reports hostile to the central government.US army authorities have also tried to prevent journalists investigating the death of more than 50 Afghans in the bombing of a marriage in southern Afghanistan. Television crews, especially Associated Press Television News, were denied access to the zone until 4 July so that no reports could be put out during the US independence day festivities. According to the Kabul correspondent of the British daily The Times, former journalists are working in Afghanistan alongside the armed forces to orient media coverage, especially reporting of “collateral damage.” Finally, the US government has never responded to the accusations made by several organisation, including Reporters Without Borders, about the deliberate bombing of the Kabul installations of the Arabic-language satellite TV station Al Jazeera in November 2001. Several journalists in Kabul at the time claimed that the strikes deliberately targeted the Qatar-based station’s technical installations in the Afghan capital. Situation getting more critical for Afghan women journalists, report says RSF asks International Criminal Court to investigate murders of journalists in Afghanistan A press law in need of reform On 20 February, President Karzai’s (photo)government promulgated a press law largely based on a law dating from April 1965. It guarantees plurality of information, but contains articles that curtail press freedom, especially Title 7 concerning “forbidden publications.” It is forbidden to publish information that “offend Islam” or “weaken Afghanistan’s army.” Sanctions are defined in Title 9 and must follow the sharia (Islamic law). A publication can be suspended when the article on forbidden content is violated.The authorities at first rejected the criticism coming from organisations that defend press freedom. But for the past six months, the information ministry has been committed to a process for amending the law. Deputy information minister Abdul Hamid Moubarez proposed a series of amendments to the justice minister following recommendations made by participants in an international seminar on press freedom in Kabul in September. Moubarez told a Reporters Without Borders representative on 26 October that he had, in particular, proposed decriminalising press offences and eliminating the requirement for publications to obtain prior authorisation. However, the seminar made other recommendations, which Reporters Without Borders supports. They included protecting journalists by law from strict application of the sharia, and the creation of a mechanism for the fair distribution of radio and TV frequencies.The penal code must also be revised as soon as possible because, as a study by the media support organisation Internews recently pointed out, it contains no less than 37 articles that provide for punishing journalists with prison sentences in connection with their work. Help by sharing this information Press pluralism? With 150 publications just to itself, the Afghan capital is enjoying a “media springtime.” But appearances are deceptive. Firstly, almost all of these publications are weeklies in the Dari language (the form of Persian spoken by Afghanistan’s second-largest ethnic group, the Tajiks). Kabul has only one privately-owned publication exclusively in Pashto, the language of the largest ethnic group. This is the magazine Kegdai, which focuses on Pashto culture. “Obviously, there is discrimination against the Pashtos,” said Mohamad Ajmal, who works with IWPR, an NGO that trains journalists. “No one dares to start an exclusively Pashto-language newspaper giving a Pashto view of the situation.”Furthermore, the state owns at least 35 of these publication and almost all of the electronic news media. The central government maintains a predominant role in the Afghan news media and criticism of the authorities is rare. “All this is a hangover from the communist era,” a UN diplomat said. “Most journalists practice journalism in a very Soviet fashion.””This is the time for rebuilding the country and turning it into a democracy,” said radio reporter and ACPC (journalists group) member Ekram Shinwari, adding that “the press does not level any severe criticism against the government or the warlords.” His colleague Abdul Hai Warshan said, “There is no independent radio station or newspaper that dares tackle or investigate the actions of certain of the regime’s strongmen. Journalists are afraid of being accused of supporting the Taliban or Al Qaida.” Alexandre Plichon of the media support organisation AINA said Afghanistan’s journalists were not yet ready to take big risks when it comes to criticism. “You won’t find any cartoons of strongmen such as Marshal Fahim, even in the satirical weekly Zanbil-e-Gham.”Nonetheless, press freedom has increased since May. Previously, during the first months of the interim government, the authorities did not hesitate to target independent publications. The information minister threatened the editors of Kabul publications at least five times. President Karzai’s staff demanded that an Afghan television journalist be sanctioned. The foreign minister turned down requests for accreditation from Afghan journalists who worked for foreign news media.Following pressure from the United Nations, from local and international organisations and from certain embassies in Kabul, such direct attacks ended in May. The UN spokesperson in Kabul, Manoel de Almeida e Silva, was optimistic: “State censorship no longer exists in Kabul, but we still see tension between the reformist and conservative camps within the government. This has repercussions on press freedom.” The same conflicts are also found within the newspapers themselves. For example, the weekly Payam-i-Mujahid, which has close links to Jamiat-e-Islami, an Islamist party in the coalition government, has a very conservative editorial line and published an insulting article about one of the women ministers in the government. Its editor, when director of Kabul TV, banned female singers from appearing on television. These conflicts have also affected the journalists union, which recently split into two distinct groups.The Afghan state has also maintained departments that are pre-disposed to crack down on journalists. For example the secret services (known as the Amniat Millz, or National Security) have not disbanded a section that is tasked with surveillance of the news media. June 2, 2021 Find out more Reports Surveillance of Afghan journalists working for the international press Foreign journalists, eight of whom were killed during the last armed conflict, are no longer harassed as they were under Mullah Omar. Only the threats of armed groups, especially the Taliban, still pose a risk to the international press. A Canadian journalist was seriously injured in March by Taliban fire in the south, and anonymous leaflets have circulated in eastern Afghanistan calling for the abduction of “foreign reporters.”But the government still keeps a close watch on Afghan or Pakistani journalists working for the foreign media. In the weeks following the liberation of Kabul, Pakistanis recruited as drivers or fixers by foreign journalists were questioned and told to leave Afghanistan under threat of reprisals. The foreign ministry also opposed the presence in Kabul of correspondents of newspapers published in Pakistan. Danesh Karokhel, for example, was refused authorisation to be the permanent correspondent in Kabul for the Peshawar-based Pashto-language daily Wahadat. He told Reporters Without Borders: “Before November 2001, I regularly sent articles to this newspaper. In January, I requested a new authorisation from the foreign minister. I had supporting letters from members of President Karzai’s cabinet. But the person in charge of the media department at the foreign ministry told me the minister did not want any Wahadat correspondent in Kabul.” After being repeatedly censored, Wahadat is again available in certain newspaper kiosks in Kabul.At the time of the Loya Jirga in May, Reuters correspondent Sayed Salahuddin reported that Marshal Fahim, the defence minister, had threatened the husband of the only woman candidate for president. The next day, a member of Fahim’s staff came and gave the journalist a warning. “Nothing happened to me, but at the time I was afraid of what might follow the threats,” Salahuddin told Reporters Without Borders. In the weeks following the Loya Jirga, he was summoned by foreign ministry officials and criticised for his “biased coverage” of the Loya Jirga and the situation in Afghanistan. And the ministry’s spokesman refused to speak to him for nearly two months.Gul Rahim Naaymand, a stringer with the Voice of America’s Pashto service in the northern city of Kunduz, was detained for a day by the military on 23 July. Officers took all his tape recordings in order to listen to them. He was released after Voice of America staff in Kabul intervened.Sazed Kahim Shendandwal, the Voice of America Pashto service’s stringer in Herat, found that his request to renew his authorisation to work in the province was turned down by Governor Khan’s administration at the end of August. He lost his job as a result. The reason given by the local authorities was that he “is not known in the city.” Herat-based stringers for the local language services of the BBC and Radio Free Afghanistan have also been subject to pressure from the local authorities, who have threatened not to renew their permits if their reports are overly critical. November 11, 2002 – Updated on January 20, 2016 Press freedom a year after the fall of the Taliban News March 11, 2021 Find out more Follow the news on Afghanistan Organisation News One year after the flight of the Taliban from Kabul, 150 publications are being sold on the streets of the city. Electronic media projects are springing up and dozens of journalists are taking advantage of the various forms of training established by international organisations. The change is radical. After five years of Taliban domination, which had turned Afghanistan into “a country without news or pictures” (according to a Reporters Without Borders report in September 2000), the Afghan press today enjoys “unprecedented freedom,” says editor Fahim Dashty of Kabul Weekly, the first privately-owned newspaper to reappear after the Taliban departure. But this freedom has been achieved in the face of attempts to impose control on the part of the new government, which for the most part has its origins in the Northern Alliance. Furthermore, the situation of press freedom is still fraught in certain provinces such as Herat, where governors and warlords control almost all the news media and sometimes use force to muzzle journalists who criticise their power. The central government seems for the most part unable to stop these abuses, which have rarely been denounced by the United Nations.Reporters Without Borders (Reporters sans frontières) sent a fact-finding mission to Afghanistan (Kabul and Jalalabad) from 24 to 29 October to look into the situation of press freedom there. This report assesses the first year of President Hamid Karzai’s administration. RSF_en last_img read more

Snow Men’s Basketball Squad To Scrimmage Against Trailsiders

first_img Written by October 22, 2020 /Sports News – Local Snow Men’s Basketball Squad To Scrimmage Against Trailsiders Tags: Snow Men’s basketball FacebookTwitterLinkedInEmailEPHRAIM, Utah-Snow College men’s basketball will scrimmage against the Trailsiders, a squad of former collegiate athletes, Friday at 7:00 pm at the Horne Activity Center in Ephraim.Admission is free and the public is invited to attend.However, social distancing and masks are required.The game will also be broadcast on Watchit Snow College on YouTube. Brad Jameslast_img read more

Commander CTF-150 Boards HMNZS Te Kaha

first_img View post tag: Commander Commander CTF-150 Boards HMNZS Te Kaha View post tag: HMNZS TE KAHA Back to overview,Home naval-today Commander CTF-150 Boards HMNZS Te Kaha June 8, 2015 Authorities View post tag: CTF-150center_img View post tag: Naval View post tag: Navy Commander Combined Task Force 150 (CCTF-150) visited Her Majesty’s New Zealand Ship (HMNZS) Te Kaha, an Anzac class frigate. The vessel is currently attached to the Combined Maritime Forces (eCMF), in the Indian Ocean. The successful visit was followed up with a replenishment at sea between HMNZS Te Kaha and the CTF-150 flagship, French Ship (FS) VAR.Captain René-Jean Crignola, CCTF-150 and members of his staff headed to Te Kaha, on her Seasprite helicopter. It also gave the opportunity for members of Te Kaha crew to visit Var, and familiarise themselves with the CTF-150 flagship.CTF-150 is a team of nations who work together to enhance maritime security. Ships, aircraft and their crew working together make CTF-150 more effective than any ship, aircraft or country working alone. The CTF’s primary area of responsibility is maritime security and counter-terrorism.Image: CMF Share this article View post tag: News by topiclast_img read more